• Головна
  • ВРУ заборонила банкрутство «Мотор Січі» та «Запоріжстрансформатора», щоб захистити їх від власників
15:24, 26 травня

ВРУ заборонила банкрутство «Мотор Січі» та «Запоріжстрансформатора», щоб захистити їх від власників

ВРУ заборонила банкрутство «Мотор Січі» та «Запоріжстрансформатора», щоб захистити їх від власників

Верховна Рада ухвалила закон, який дозволить припинити банкрутство українських підприємств критичної інфраструктури, включаючи ПРаТ «Запоріжтрансформатор» та «Мотор Січ».

Про це пише "Forbes Україна", передає 061.

У виданні зазначають, що до кінця воєнного стану та ще впродовж двох років після закінчення війни порушувати будь-які судові справи щодо українських підприємств критичної інфраструктури, у яких держава прямо чи опосередковано володіє більше 50% статутного капіталу – заборонено. 22 травня Рада схвалила закон про мораторій на банкрутство таких обʼєктів.

Закон дозволить зберегти у держвласності відчужені "Мотор Січ", "Укрнафту", "Запоріжтрансформатор", "АвтоКрАЗ", пояснив один з авторів законопроєкту, депутат "Слуги народу" Олександр Федієнко.

Кредитори та колишні власники не зможуть позиватися щодо майна цих компаній, а справи про банкрутство просто закриють, каже керуючий партнер юридичної компанії "Армада" Олександр Кузнєцов.

6 листопада 2022 року "Мотор Січ", "Укрнафту", "Запоріжтрансформатор", "КрАЗ" та "Укртатнафту" примусово перевели в державну власність – в управління Міністерства оборони. Тоді, за оцінкою Forbes, держава забрала на час війни активи Коломойського, Жеваго, Богуслаєва та Григоришина майже на $1 млрд.

Публічно причину влада пояснила "військовими потребами". Упродовж п’яти років після завершення воєнного стану ці активи можуть бути повернуті власникам або буде відшкодована їх вартість. Тепер, як зазначає видання, держава фактично позбавляє кредиторів цих підприємств права на розгляд їхніх вимог.

Право на "нове життя без банкрутства" отримає компанія "Запоріжтрансформатор". Торік виторг запорізького виробника трансформаторного та реакторного обладнання сягнув 2,2 млрд грн – вчетверо більше, ніж у 2022-му. Зобов’язання підприємства сягають понад 12 млрд грн. Щоб погоджувати замовлення та контракти компаній, які вже перебувають в процедурі банкрутства, Міноборони як розпорядник мусить щоразу збирати збори кредиторів, а це може затягувати вирішення важливих для обороноздатності країни рішень. Закриття справи про банкрутство фактично виключить кредиторів з цього ланцюжка.

Виторг "Мотор Січі", яка задіяна у військових проєктах, торік сягнув 8,6 млрд грн – на 18% менше, ніж у 2022-му. Зобов’язання компанії на кінець року сягали 10,8 млрд грн.

Щоб розпочати процедуру банкрутства та фактично паралізувати роботу цих компаній, будь-якому їхньому кредитору достатньо, щоб "Мотор Січ" чи "Укрнафта" заборгували йому 240 000 грн

"Ще одна ціль мораторію – захист підприємств від колишніх власників", - пише видання.

Колишні власники не зможуть оскаржити процедуру націоналізації та захистити свій актив, наклавши заборону про його відчуження чи вчинення будь-яких інших дій, які можуть вплинути на актив, вважає він. "Судовий спосіб захисту втрачає весь сенс", – робить висновок правник.   

Нагадаємо, раніше ми писали про те, що акції підприємств “Мотор Січ” і “Запоріжтрансформатор” примусово повернули у власність держави.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#Мотор Січ #Запоріжтрансформатор #критична інфраструктура #кредитори #власники
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Оголошення
live comments feed...