• Головна
  • Міська влада знайшла інвесторів для великих транспортних проєктів Запоріжжя
Політичні новини
18:00, 16 червня 2023 р.

Міська влада знайшла інвесторів для великих транспортних проєктів Запоріжжя

Політичні новини

Заступник міського голови Запоріжжя Степан Махсма розповів, що від війни у місті постраждали не тільки люди, житло, економіка та промисловість, але й транспортна інфрастуктура – міському транспорту доводиться перевозити набагато більше пасажирів через наплив переселенців. Проте, Степан Махсма дивиться у майбутнє з оптимізмом, адже запорізька влада навіть під час війни намагається заручитися підтримкою інвесторів.

Міська влада знайшла інвесторів для великих транспортних проєктів Запоріжжя , фото-1

“З початку повномасштабного вторгнення Запоріжжя стало головним логістичним хабом Півдня України, прийняло понад 300 тисяч ВПО, половина з яких вирішила зупинитися у місті, і це залишило свій слід на нашій інфраструктурі” - наголошує Степан Махсма, Заступник міського голови.

- Які сьогодні головні виклики для Запоріжжя ви бачите? Які ви бачите шляхи їх вирішення?

- Запоріжжя зараз стикнулось із величезною кількістю викликів та перешкод в усіх сферах, але для мене, як для людини, що відповідає за міську інфраструктуру і комфорт наших громадян, найболючішим залишається питання сталої мобільності у місті – велодоріжки, якісні дороги, і звичайно ж, громадський транспорт.

За останні 16 місяців (з початку повномасштабного вторгнення) ми відчули і відчуваємо важливість якісного транспорту у Запоріжжі – евакуація минулою весною, допомога постраждалим від ворожих атак по житловій інфраструктурі, робота на міських маршрутах…

Усе це спричиняє надзвичайне навантаження на рухомий склад, який, на жаль, не вічний, а з урахуванням кількості новоприбулих у місто, то знос зростає експоненційно. Великі міські автобуси, тролейбуси та трамваї – це не та тема, про які звикли говорити на зустрічах міжнародні фонди та організації, що приїжджають до Запоріжжя надавати гуманітарну допомогу. Це не продуктові набори, вода, ліки чи навіть генератори, це складна система із багатьма складовими, на впровадження/оновлення якої потрібен час, а прості рішення відсутні. Проте всі ми розуміємо – без транспорту місто встане. На жаль, сидячи на місці, ці питання не вирішуються.

- Куди їхати у такому випадку? Хто підтримує такі проєкти?

- Їхати треба однозначно, і їхати треба на профільні заходи, які стосуються теми громадського транспорту, при чому на максимально високому рівні, аби точно знайти своїх партнерів. Без цього діла не буде.

Міська влада знайшла інвесторів для великих транспортних проєктів Запоріжжя , фото-2

- Наскільки я знаю, нещодавно ви були у Барселоні саме з питань громадського транспорту. Розкажіть, що це була за подія, які зустрічі вдалося провести, тощо.

- Так, дійсно з 4 по 7 червня у Барселоні відбулася визначальна подія для громадського транспорту в усьому світі – Global Public Transport Summit 2023, що зібрав майже усіх, хто розвиває громадський транспорт у цьому світі. Нас запросили партнери, які є членами UITP, і, зі свого боку, проадвокатували безкоштовний доступ на всі події Саміту для українських міст (стандартний квиток на Саміт коштує 3500 євро). Це пропозиція, від якої не відмовляються. До того ж, завдяки ще одним партнерам, що покрили нам логістичні витрати, ми змогли швидко поїхати, без залучення додаткових бюджетних коштів.

Я вам скажу, що такої кількості можливостей, знайомств і знань про громадський транспорт та тренди його розвитку неможливо знайти ще десь. Просто тисячі людей з усього світу 4 дні обговорюють тенденції, перспективи та інноваційні проекти у сфері громадського транспорту – ми повернулись сповнені натхнення, ідей та контактів.

Якщо дивитися більш прагматично, то найбільш результативними були зустрічі із Європейською комісією та Міжнародними фінансовими інституціями (ЄІБ, ЄБРР, МБ, IFC, тощо), де нам вдалося підняти на порядок денний наше питання – поновлення надзвичайних фінансових програм для Запоріжжя, які нам підтвердили у 2021 році, індивідуальний розгляд термінового фінансування проєктів нашого транспорту, консультації з їх сторони. Це «космічні люди», які вирішують питання, що стосуються коштів для інфраструктури міст по всьому світу, і завдяки цій поїздці нам вдалося особисто познайомитись із ними.

Крім цього, ми знайшли декількох інвесторів для великих проєктів нашого міста у транспортній сфері, які вже зараз готові вкладати кошти, та які довіряють нам. І ми вже працюємо над підготовкою пропозицій з нашого боку.

Також, багато хто з учасників виставки активно виражає підтримку України, і вже розпочалися перемовини із приводу технічної підтримки з боку найбільших світових транспортних операторів.

Міська влада знайшла інвесторів для великих транспортних проєктів Запоріжжя , фото-3

- Чим зараз живе світ громадського транспорту у світі? Які інсайти ви дізналися?

- Ця виставка показала, наскільки багато досвіду нам треба перейняти, аби йти у ногу зі світом, чим ми і займемось найближчим часом. Із найпростішого і того, що запам’яталось – це тенденція до повної відмови від ДВС у громадському транспорті та повного переходу на електробуси та/чи тролейбуси з автономним ходом. Світ вже не влаштовують стандарти ЄВРО, потрібнає повна екологічність.

Дуже цікавими були виступи і стенди про автоматизацію диспетчеризації громадського транспорту за допомогою цифрових інструментів – штучний інтелект, робота із великими даними, LoRaWAN та інші мережі датчиків. Найбільш показовим було те, що потяг метро, який йде з аеропорту Барселони до місця проведення - безпілотний, а гілка керується автономно. Це вже не мрії, це реальність.

- Які наступні кроки для Запоріжжя?

- Всім слід розуміти, що зараз для нас, українців, у світі є певне вікно можливостей, кредит довіри та бажання допомогти нам краще інтегруватися у ЄС у всіх галузях, і наше з вами завдання – не впустити цю можливість.

Зараз ми розпочали процес активного спілкування поштою із учасниками Global Public Transport Summit, що не так швидко, але надважливо. Готуємо проєкти, бюджети та іншу документацію для відновлення роботи з ЄІБ, і звичайно ж, розробляємо конкретні інвестиційні пропозиції.

- І останнє питання: Скільки коштувала ця поїздка для міського бюджету?

- Загальна сума - близько 40 тисяч гривень. Це гроші на проживання та відрядні. Від частини відрядних я відмовився.

Міська влада знайшла інвесторів для великих транспортних проєктів Запоріжжя , фото-4
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#Запорізька міськрада #Global Public Transport Summit 2023 #міський транспорт
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Оголошення
live comments feed...