• Головна
  • Сертифікат на готельні і ресторанні послуги – підтвердження їх якості
Новини компаній
09:00, 27 березня 2019 р.

Сертифікат на готельні і ресторанні послуги – підтвердження їх якості

Новини компаній

За підсумками 2018 року Запорізька область увійшла до топ-10 туристичних лідерів України. У переважній більшості туристи приїздили до нашого краю відпочити та оздоровитись на морському узбережжі. Також популярністю користувався культурно-пізнавальний, подієвий, індустріальний і зелений туризм. Та все ж, на думку експертів, туристична індустрія, як у Запорізькій області, так і в Україні в цілому, розвивається дуже повільно. Серед багатьох чинників, які гальмують цей процес, не останню роль відіграє невідповідність рівня якості обслуговування очікуванням туристів.

Сприяти розв’язанню цієї проблеми мала б вимога чинного законодавства про присвоєння обєктам туристичної інфраструктури(готелям, іншим засобам тимчасового розміщення, курортним закладам, закладам харчування тощо) категорій якості та рівня обслуговування. Однак з понад 30-ти готелів, які сьогодні функціонують на території нашої області, лише 8 мають свідоцтва про встановлення категорії.

Категоризація готелів – обов’язкова!

Присвоєння готелям зірок (від однієї до п’яти) є одним з найпоширеніших у світі механізмів інформування гостей цих готелів про умови розміщення та рівень обслуговування в них. Ця процедура є обов’язковою для всіх вітчизняних готелів з листопада 2013 року, коли набули чинності відповідні зміни до Закону України «Про туризм». Згідно із ст. 19 зазначеного закону надавати послуги з тимчасового розміщення без наявності свідоцтва про встановлення відповідної категорії заборонено.

Категоризація готелів здійснюється відповідно до «Порядку встановлення категорії готелям та іншим об'єктам, що призначаються для надання послуг з тимчасового розміщення (проживання)» та «Порядку доведення до споживачів інформації про вид об'єкта туристичної інфраструктури та його категорію».

Набір мінімальних вимог, наявність яких дозволяє віднести готель до тієї чи іншої категорії, регламентований національним стандартом ДСТУ 4269:2003 «Послуги туристичні. Класифікація готелів», в основу якого покладені стандарти Великобританії та Італії. Чим вища категорія, тим складніші вимоги і до матеріально-технічного оснащення готелів, і до кваліфікації персоналу, і до переліку додаткових послуг.

Іншим об’єктам, які надають послуги з тимчасового розміщення, у тому числі мотелям, пансіонатам, будинкам відпочинку, туристичним базам, кемпінгам, категорія встановлюється за рівнем обслуговування в них (від першого до п’ятого рівня).

Однією з умов присвоєння категорій готелям та іншим засобам тимчасового розміщення є добровільна сертифікація послуг, які вони надають, на відповідність вимогам чинних нормативних документів стосовно безпеки для життя і здоров’я людей, захисту їх майна та охорони довкілля.

Сертифікацію та оцінку відповідності готелів критеріям якості послуг для подальшого присвоєнням їм певної категорії можуть проводити тільки акредитовані органи із сертифікації. 

Три класи якості закладів ресторанного господарства

Невід’ємною частиною туристичної індустрії є заклади харчування, зокрема ресторани, кафе, бари, кафетерії, закусочні, їдальні та буфети. Згідно з ДСТУ 4281:2004 «Заклади ресторанного господарства. Класифікація», вітчизняні ресторани та бари за якістю і переліком послуг, що надаються, оформленням інтер’єру та асортиментом фірмових страв поділяються на три класи – люкс, вищий і перший. А от кафе, закусочні, їдальні та буфети на класи не поділяються.

Ресторани і бари класу «люкс» повинні мати унікальний декор інтер’єру, автоматизовану систему керування закладом, комфортні умови, вишукані меблі, високоякісний посуд і столові прибори, виготовлені на замовлення скатерті та серветки; пропонувати широкий асортимент додаткових послуг, оригінальне меню з великим вибором фірмових страв і напоїв, карту вин, а також високий рівень обслуговування, у тому числі кількома іноземними мовами, та живу музику.

Ресторани і бари «вищого» класу – це заклади з досить високим рівнем комфортності, гармонійним інтер’єром, зручними меблями, якісним

обслуговуванням та різноманітним асортиментом страв і напоїв. Меню в таких закладах має бути складене українською та англійською мовами.

Ресторани і бари «першого» класу мають більш простий інтер’єр, стандартні та зручні меблі, використовують недорогий проте якісний посуд і столові прибори і пропонують своїм відвідувачам широкий вибір нескладних у приготуванні страв, закусок і напоїв.

Попри відмінності усі заклади ресторанного господарства повинні відповідати встановленим вимогам щодо безпеки життя і здоров’я людей, забезпечувати особам з особливими потребами можливість пересуватися у візках, мати необхідне матеріально-технічне забезпечення і розміщувати інформацію про свій тип і клас на фасаді приміщення.

Одним з найавторитетніших у світі способів підтвердження якості послуг, що надають заклади ресторанного господарства, є їх сертифікація. Також наявність сертифіката на послуги харчування є обов’язковою умовою для присвоєння категорії готелю чи іншому засобу розміщення, до складу якого входить ресторан, бар, кафе чи їдальня.

Крім цього, відповідно до Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» з 20 вересня 2019 року усі заклади громадського харчування мають застосовувати у своїй діяльності постійно діючі процедури, що засновані на принципах аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках – НАССР.

Орган із сертифікації ДП «ЗАПОРІЖЖЯСТАНДАРТМЕТРОЛОГІЯ» акредитований НААУ відповідно до вимог ДСТУ EN ISO/IEC 17065:2014 (атестат акредитації від 07.10.2018 № 1О231) на компетентність щодо сертифікації послуг з тимчасового розміщення (проживання) і послуг харчування. Також наш орган із сертифікації призначено на проведення робіт з оцінювання готелів на присвоєння категорій.

Висококваліфіковані та досвідчені фахівці нашого підприємства на максимально вигідних для Вас умовах проведуть усі необхідні роботи із сертифікації послуг з тимчасового розміщення та послуг харчування.

Наша адреса:

м. Запоріжжя, вул. Антенна, 10.

Тел.: (061) 233-05-90

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Оголошення