• Головна
  • Турбота про будинки у воєнний час. Інтервʼю з начальницею відділу Управління житловим фондом “Місто для людей” до Дня працівників ЖКГ
Новини компаній
17:00, 16 березня 2023 р.

Турбота про будинки у воєнний час. Інтервʼю з начальницею відділу Управління житловим фондом “Місто для людей” до Дня працівників ЖКГ

Новини компаній

Ще нещодавно робота комунальників була недооціненою в суспільстві. Тепер, в час війни, обстрілів міста, блекаутів, атак на енергосистему, інфраструктуру та мирні квартали комунальні служби стали опорою для мешканців, запорукою спокою і стабільності для мирного населення. Напередодні Дня працівників житлово-комунального господарства ми поспілкувались з начальницею відділу Управління житловим фондом “Місто для людей”, яка опікується більш ніж сімома сотнями багатоповерхівок прифронтового Запоріжжя, Тетяною Шавлай.

Тетяна Шавлай закінчила гідроенергетичний технікум за напрямком техніка теплотехніка. По направленню в 2008 р. почала працювати в ЖЕК майстром, а паралельно здобувала вищу освіту в Інженерній академії за спеціальністю теплоенергетика. Її основна експертиза полягає у газо- і теплопостачанні. Працювала в цій сфері 10 років. Пізніше працювала майстром на Дніпроспецсталь. В 2021 році почала працювати хауз-менеджером в “Місто для людей” в Запоріжжі і вже за два місяці обійняла посаду начальниці відділу управління житловим фондом, де працює і нині.

Тетяно, відділ Управління житловим фондом - це, фактично, залаштунки будь-якої керуючої компанії. Це те місце, де плануються всі ремонти багатоповерхівок. Розкажіть детальніше про те, як формуються плани, і в чому полягає робота Вашого відділу?

У мене в підпорядкуванні працюють інженери, які збирають інформацію, щоб ми могли скласти план, розрахувати його, запланувати роботи і, звісно, приносять інформацію менеджери з домоуправління - хауз-менеджери. Вони, у свою чергу, спілкуються з жителями, зʼясовують, які потреби, побажання, проводять обстеження будинків, складають дефектні відомості, карти промокання покрівлі або панельних швів. Враховуються заявки. І на основі цієї інформації ми складаємо план робіт. Звісно, в першу чергу включають в план ремонтів ті будинки, на яких немає заборгованості, на яких є накопичені кошти для проведення ремонтних робіт.

Там, де немає позитивного балансу, ми проводимо збори з пропозицією індивідуального договору або інвестиційного договору. Паралельно йде розʼяснювальна робота з боржниками, надаються пропозиції про заключення договору про реструктуризацію боргу.

Турбота про будинки у воєнний час. Інтервʼю з начальницею відділу Управління житловим фондом “Місто для людей” до Дня працівників ЖКГ, фото-1

Як вашу звичну роботу змінила війна?

Війна вплинула дуже, тому що багато запоріжців виїхало, евакуювалися за місто, в більш спокійні міста, або навіть за кордон. І у зв'язку з цим виникають проблеми у випадку аварійних ситуацій і необхдності потрапити до квартири для ліквідації аварії, якщо мешканців немає.

Дійсно існує питання доступу в ці квартири. Ми намагаємось шукати вихід: підбиратися до мереж через сусідів по вертикальному трубопроводу, перекривати трубопровід для ліквідації аварії, але дуже велика проблема.

Також відʼїзд багатьох мешканців впливає на можливість проводити збори і ухвалювати рішення співвласниками. Наприклад, якщо в будинку необхідно виконати великий обʼєм ремонтів, а для цього мешканцям необхідно перейти на індивідуальний договір, то може не вистачати кількості голосів, яку вимагає закон. Тобто люди, які залишились тут, страждають ще і в цьому контексті. Наприклад, змогли мешканці домовитись, зібрали підписи 50% співвласників для переходу на індивідуальний договір, а закон вимагає 75%.

Довідково: індивідуальний договір - це така форма співпраці з управлінцем, яка дозволяє в договорі на обслуговування врахувати індивідуальні особливості будинку в реновації, визначити обʼєм коштів, які мешканці готові накопичувати на такі оновлення, розписувати детальний план робіт і навіть виконати певний обʼєм ремонтів авансовано. В той же час типовий договір є універсальним для всіх будинків і таких можливостей не дає. “Місто для людей” пропонує індивідуальні договори всім будинкам, які перебувають в обслуговуванні компанії.

Звісно впала платоспроможність. Це напряму впливає на можливість компанії оперативно реагувати на аварійні ситуації, попереджати їх, швидко ліквідовувати наслідки ворожих прильотів. Адже для всього цього необхідно закуповувати матеріали. Ми звертаємось до мешканців, телефонуємо їх, розмовляємо з людьми і пояснюємо, що вчасна оплата необхідна для якісного обслуговування будинку, для можливості закуповувати матеріали для ремонтів, оплачувати працю наших співробітників, в тому числі аварійної служби яка в будь-який час готова виїхати на ліквідацію аварії, електриків, двірників - всі ці люди продовжують піклуватися про ваші оселі, про вашу власність, навіть, якщо ви виїхали.

Ви згадали про аварійну службу. Як змінилась кількість аварійних викликів, чи стало їх менше, адже багато запоріжців виїхало, а отже не навантаження на будинкові мережі впало?

Навпаки, на жаль, кількість аварійних ситуацій, порівняно з довоєнним часом, зросла. На аварійність мереж, в першу чергу, впливає виконання поточних ремонтів. Коли на обстеженнях фахівці визначають, що певні ділянки необхідно замінити, щоб уникнути аварій. Якщо ж на будинку негативний баланс, а це може бути і -100, -200, -300 тисяч, то виконати ремонт завчасно немає можливості, і тоді підвищується аварійність. Але, на жаль, багато мешканців зізнаються, що просто не мають можливості погашати борг. Ми, в такому випадку нагадуємо, що підписаний договір про реструктуризацію боргу дає людині можливість звернутися за субсидією попри наявність боргу. Можливо, в такій складній ситуації ця інформація буде людям помічною.

В місті діє комендантська година, довгий час діяв режим світломаскування, мешканці остерігалися мародерів і шахраїв - атмосфера напружена. У Вас чи Ваших колег виникали непорозуміння під час планових оглядів будинків та обстежень, наприклад, дахів, підвалів, підʼїздів?

Загалом, всі мешканці дуже уважні до того, хто входить у підʼїзд, оглядає будинок. І це дуже добре, ми тільки підтримуємо турботу про безпеку. Тому у всіх наших хауз-менеджерів, інженерів є спеціальні посвідки, в яких вказано, хто вони, яка у них посада, яка організація. Через воєнний стан всі містяни мають мати із собою паспорт, молодь часто в Дії має всі документи. Тому кожен мешканець при найменших підозрах може попросити співробітника показати посвідчення, що він/вона дійсно працює в “Місто для людей”. Ми до цього ставимося з розумінням і тільки вітаємо, бо ми такі ж люди, і також хочемо жити в безпеці і не остерігатися зловмисників.

Взагалі Ваша робота передбачає багато спілкування з людьми - проведення зборів, планування робіт. Всі зараз перебувають в постійному стресі, адже місто прифронтове і нещадно обстрілюється ворогом, люди хвилюються за себе і своїх близьких, нервують. Припускаю, що це впливає на вас і ваших підлеглих, адже ви так само залишаєтесь тут і переживаєте разом із усіма запоріжцями?

Ми намагаємося все-таки людей всіляко заспокоїти, надавати якусь допомогу. Якщо це постраждалий після ракетного удару будинок, де, наприклад, повилітали вікна, ми намагаємося одразу допомогти, інформувати, куди звертатися, як заповнити заявку в Дії. За потребою складаємо акти. Викликаємо комісію Департаменту, щоби вони зафіксували пошкодження, щоб люди могли якусь матеріальну допомогу отримати, звернутися до волонтерських організацій. Передаємо в Департамент інформацію, щоб у міської влади була повна інформація і можливість передбачити замовлення якихось матеріалів для відновлення. Тобто ми намагаємося з людьми комунікувати та допомогти у цій ситуації.

А є у Вашому колективі люди, хто самі постраждали від війни?

Так, у нас є співробітниця, яка переїхала в Запоріжжя з тимчасово окупованої території. Раніше вона працювала викладачкою, до нас прийшла на посаду хауз менеджера. Ми навчили всім аспектам роботи і тепер вона - одна з найуспішніших працівників. Ймовірно, попередній досвід викладання дозволяє їй легко знаходити спільну мову з мешканцями, конструктивно з ними спілкуватися, знайти індивідуальний підхід, пояснити якісь моменти. Думаю, вона адаптувалась до нашого колективу, до міста. Але все одно, весь наш колектив разом з нею дуже чекає на звільнення всіх наших територій. Віримо і сподіваємось, що це станеться якомога швидше. Всі зможуть повернутися в рідні домівки, а наша робота нарешті повернеться до норми і до рутинного планування поточних ремонтів, замість обстеження будинків, що постраждали від ворожих ударів.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#Управляюча компанія “Місто для людей” #працівники ЖКГ
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Оголошення
live comments feed...