В Україні почали діяти нові правила маркування харчових продуктів

В Україні почали діяти нові правила маркування харчових продуктів

6 серпня 2019 року набув чинності Закон України «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів», який встановлює загальні вимоги до маркування харчових продуктів і будь-якої інформації про них, що надається через рекламу, Інтернет або просто повідомляється споживачеві під час продажу, у тому числі в місцях громадського харчування. Цей документ ухвалено в рамках гармонізації українського законодавства із вимогами численних регламентів та директив Євросоюзу, відповідно до яких виробники харчових продуктів мають надавати детальну інформацію про склад своєї продукції, щоб споживачі могли зробити усвідомлений вибір вживати її чи ні.

Відповідно до вимог нового закону, оператори ринку мають надавати українським споживачам точну, достовірну та зрозумілу інформацію про характеристики, властивості і склад харчових продуктів. При цьому закон чітко регламентує перелік обов’язкової для надання інформації. Це назва, кількість, термін придатності харчового продукту та інформація про наявність інгредієнтів чи речовин, що спричиняють алергічні реакції або непереносимість, наприклад, злаків з вмістом глютену, горіхів, риби, ракоподібних, яєць, молока, соєвих бобів тощо. Також обов’язково має зазначатись інформація про вміст ГМО, заморожування/розморожування продукту, його обробку іонізуючім випромінюванням тощо. Термін придатності харчового продуктувідтепер позначатиметься одним з двох варіантів: «вжити до…» (для продуктів, які швидко псуються) або «краще спожити до…» (для продуктів, які при дотриманні встановлених умов зберігання залишаються безпечними протягом певного часу після закінчення мінімального терміну придатності, наприклад, цукор, кава тощо). В інформації про поживну цінність продукту зазначатиметься кількість насичених жирів, які призводять до збільшення холестерину в крові і вважаються однією з основних причин розвитку серцево-судинних захворювань. У маркуванні м’яса обов’язково має вказуватись країна походження.

Стосуються ці вимоги і продуктів, які реалізуються у закладах громадського харчування та продаються дистанційно, зокрема через мережу Інтернет. При цьому уся обов’язкова інформація про такі продукти має бути доступною споживачу до моменту їх продажу.

Торкнулися зміни і шрифтів, якими наноситься інформація: вони мають стати чіткими, розбірливими і більшого розміру. Також маркування не повинне містити зайвих графічних зображень, що приховують інформацію або відволікають від її сприйняття.

В Україні почали діяти нові правила маркування харчових продуктів, фото-1

За надання споживачам неповної, неправдивої інформації про харчовий продукт операторів ринку штрафуватимуть. Харчові продукти, вироблені до введення в дію зазначеного закону, можуть перебувати в обігу до закінчення свого строку придатності але не більше трьох років. Тобто оператори ринку матимуть перехідний період для приведення своєї продукції у відповідність до вимог чинного законодавства.

Фахівці із стандартизації ДП «ЗАПОРІЖЖЯСТАНДАРТМЕТРОЛОГІЯ» пройшли спеціальне навчання з питань практичного застосування норм Закону України «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів». Запрошуємо операторів ринку скористатися нашими послугами з аналізу маркування і розроблення макетів етикеток. Також у нас Ви можете отримати висококваліфіковану консультативну допомогу (детальніше тут ).

Ми чекаємо на Вас за адресою: м. Запоріжжя, вул. Антенна, 10.

Телефон для довідок: (061) 289-98-66.

Если вы заметили ошибку, выделите необходимый текст и нажмите Ctrl+Enter, чтобы сообщить об этом редакции
12 очень хорошо
(3 оценки)
Высокие оценки пользователей за Стиль изложения
1 человек рекомендует
Авторизируйтесь ,
чтобы оценить и порекомендовать
Комментарии